Wandelcoaching

Herken jij je in onderstaande?

  • Je hebt al lange tijd het gevoel dat alles teveel is, je voelt je uitgeput
  • Je voelt je gespannen en slaapt slecht
  • Je hebt last van piekergedachten, en hoofdpijn
  • Je hebt het gevoel dat je steeds meer achter de feiten aanloopt, kan het niet meer bijhouden
  • Je hebt concentratieproblemen en voelt je steeds onzekerder worden
  • Je bent bang om de controle te verliezen

 

Herken jij je in bovenstaande ? dan is de kans groot dat jij last hebt van stressgerelateerde klachten en de kans op een burn-out. Ik weet precies wat je ervaart en voelt en denkt, ik ben namelijk ervaringsdeskundige en heb het hele proces ook doorgemaakt.  Het feit dat je dit leest en jouw interesse nu is gewekt en je er zelf mee aan de slag wilt is de eerste stap naar herstel.

 Waarom Wandelcoaching bij mij?

Je bent bij mij aan het juiste adres, ik weet wat je doormaakt en wat je hebt doorgemaakt, ik herken de fases waar je doorheen gaat. Met andere woorden ik ben Ervaringsdeskundige!

Ik weet hoe je je voelt en dat je eigenlijk helemaal niet zoveel wilt voelen want je was gewend te denken ipv te voelen. Getver hoe doe je dat eigenlijk dat voelen en moet dat echt? Nee je moet van mij niks, ik wil graag van jou horen dat je iets wilt ipv dat je het moet, want dan wil je er echt iets aan doen. En dat is voor mij belangrijk om van jou te horen. Ik zet me namelijk voor meer dan 100% voor jou in en verwacht ook dat jij voor de 100% gaat. Belangrijk is dat je bereid bent de dingen anders te gaan doen. Wil je graag dat het blijf t zoals het is? dan kan ik je helaas niet begeleiden.

Want als je blijft doen wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd al kreeg.”

Waarom Wandelcoaching?

Wandelcoaching waarom? Omdat het de beste methode is voor mensen met stressgerelateerde klachten om zich weer in het leven te zetten. De natuur werkt helend en zorgt ervoor dat de hersens wel geprikkeld worden maar op een manier die rustgevend is. Het ruisen van het riet, het geluid van de vogels, de geur van de heide, de kleuren in de natuur. Daarnaast zet je jezelf letterlijk in beweging en is er ook ruimte om stil te staan bij wat zich aandient om je heen of wat in je leeft. Stiltes zijn niet ongemakkelijk aangezien er altijd wel iets te zien, ruiken of horen is.

 Waarom zou ik NU beginnen met Wandelcoaching?

Omdat NU het moment is om iets te doen, je leest deze tekst niet voor niks NU. Gisteren is al geweest en morgen moet nog komen. En stel jezelf de vraag wat heb je te verliezen in deze situatie?  Go for it, pak deze kans met beide handen aan, om jezelf weer in het Leven te zetten ipv te bestaan. Om te leren in het moment te leven en te genieten van het Leven. Want dat is toch wat je wilt?

Wat is de oplossing en wat zijn de voordelen?

Ik neem je mee de natuur in en tijdens de wandelingen bespreken wij jouw vraagstuk en leer ik je hoe je stapje voor stapje de verandering kan maken. Want dat er iets gaat veranderen is zeker. “Want als je blijft doen wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd al kreeg.”

We gaan ook kijken Hoe je de dingen doet, het gaat er namelijk niet om WAT je allemaal doet maar HOE je dat doet. Dit ga je leren met behulp van oefeningen. Ook het leren van het aangeven van jou grenzen is een onderdeel van het geheel.

Het voordeel van wandelcoaching is dat je jezelf letterlijk in beweging zet, je beweging krijgt en er een beweging in jou wordt gemaakt.

Het voordeel van in de natuur zijn?

De natuur is enorm rustgevend. Buiten zijn zorgt ervoor dat je helemaal los bent van de dagelijkse beslommeringen. De grootsheid van de natuur ervaren relativeert bovendien: de eindeloze blauwe hemel of grote bomen die er veel langer staan en er nog veel langer zullen staan dan wij leven. Er zijn talloze onderzoeken die aantonen dat de stofjes die bomen uitscheiden, Phytoncides, goed zijn voor onze gezondheid omdat ze de concentratie stresshormonen en de bloeddruk verlagen.”

Recent Onderzoek  toont aan dat regelmatig in de natuur vertoeven goed is voor de gezondheid en onze hersenen. Wandelen heeft ook een positief effect op het gemoed na slechts 12 minuten wandelen hebben we al een beter humeur, hebben we meer focus en veerkracht en meer zelfvertrouwen.

“Als je stevig doorstapt maakt het lichaam endorfine en serotonine aan, stofjes die zorgen voor een gevoel van geluk. Maar ook als je langzaam loopt heeft dat al een groot effect. Alleen al de links-rechts-beweging doet iets met de hersenen en dat zorgt voor een effect dat is te vergelijken met de therapeutische behandelmethode EMDR die met name wordt toegepast bij mensen met trauma.

Waar wacht je nog op?

Zet de eerste stap naar een nieuw leven, waarin je voelt dat je leeft in plaats van te bestaan.

 

Wil je kennismaken?

 

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Ontdek het zelf ...

 

Direct contact

NLP Oefeningen

Ook maak ik in de wandelcoaching gebruik van de NLP technieken. De technieken die je bewust maken van je onbewuste, in gedrag, gewoontes etc. De oefeningen die hierbij horen zijn ook uitermate geschikt om in de natuur uitgevoerd worden. Door wandelend gecoached te worden zet je jezelf letterlijk in beweging.

Omdat het lichaam in beweging komt en de omgeving steeds verandert, komen ook jouw gedachten, gevoelens en energie in beweging. We lopen samen jouw pad en gaan op zoek naar nieuwe inzichten. Ook staan we regelmatig stil, het is goed om soms letterlijk ergens bij stil te staan. Deze manier van coachen is ook uitermate goed in te zetten wanneer er sprake is van stressgerelateerde klachten.

Praktische zaken


Zorg in ieder geval voor:

  • warme kleding
  • beschermende kleding tegen regen
  • schoenen die geschikt zijn om door het bos te lopen en waterdicht zijn
  • een flesje water
Bekijk agenda