Ben/Heb jij ook zo’n automatische piloot?

Je hebt de hele dag gewerkt, met alle aandacht geweest bij het werk, regelen, organiseren, overleg met collega’s etc.

Onderweg naar huis snel even bedenken wat er op tafel moet komen te staan en nog even de boodschappen doen.

Eten koken, kids naar de sport brengen, een wasje draaien, de hond uitlaten en uitgeput zak je op de bank voor de tv en vertrek je na 2 uurtjes naar bed, want de volgende dag gaat de wekker alweer vroeg en begint het hele programma weer opnieuw.

In de weekenden ga je op familiebezoek en doe je wat achterstallige klussen in huis en de administratie. Dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit.

Alles op de automatische piloot

Het gaat niet meer en dan….?

En dan ineens ben je te moe. Het gaat niet meer; je kunt je niet meer concentreren.

Letters dansen voor je ogen als je iets leest en als je in de winkel staat weet je niet meer waarvoor je kwam.

Wat gebeurt er nu?

Waarom werkt mijn lichaam niet mee?

Dat zal ik je vertellen, aangezien ik dit zelf ook heb ervaren in het verleden: DE REK IS ERUIT!

Door gedurende langere tijd te veel te vragen van je lichaam en geest, geeft jouw lichaam een signaal en dat signaal betekent stop, pas op de plaats.

Als ervaringsdeskundige kan ik alleen maar zeggen luister naar dit signaal en voorkom erger, zoals bijvoorbeeld een burn-out.

Hoe dat je dat?

Aandacht voor jezelf

Luister naar wat jouw lichaam je te vertellen heeft en geef het de aandacht. Geef het de aandacht door de dingen die je doet ook met volle aandacht te doen in het moment waarin je op dat moment bent. Dus zonder vooruit te denken lijstjes te maken etc.

Dit kun je heel erg goed doen tijdens een wandeling in de natuur. En dan tijdens dat wandelen heel bewust alle zintuigen openzetten, bewust zijn van waar je bent, wat je ziet en hoort, wat je ruikt.

Echt zijn in het moment waar je op dat moment bent. En na een aantal weken merkte ik verbetering qua concentratie, vermoeidheid, ik was minder prikkelbaar, en kon weer rustig opbouwen met werken.

Wil je dit ook een keer ervaren?

Herken je jezelf in deze blog en zou je graag willen leren hoe je door te wandelen in de natuur beter met aandacht bij jezelf en in het moment kunt blijven?

Kom dan een keer meewandelen in mijn mindfullneswandelingen.

Inmiddels organiseer ik deze mindfulnesswandelingen zeer regelmatig en met succes.

Wat leer je tijdens de mindfullneswandeling?

Door deze wandelingen leer je ook bewuster keuzes te maken, i.p.v. te handelen op de automatische piloot. Hierdoor leer je ook je stressprikkels eerder te herkennen en ga je hier anders mee om.

Ben je nieuwsgierig?

Wil je ook een keer mee wandelen tijdens een mindfulnesswandeling? Check dan de agenda voor de geplande wandelingen

Mocht je behoefte hebben aan een individuele wandeling dan is dit uiteraard ook mogelijk. Neem dan even contact met me op via info@natuurlijklooppad.nl

Wat ik je tenslotte je in ieder geval nog wil meegeven:

Zorg goed voor jezelf en geef jezelf de aandacht die je verdient!

About Agnes Jaspers

Ik ben Agnes, de drijvende kracht achter Natuurlijk Loop Pad. Ik heb een grote passie om mensen te helpen in hun kracht te staan. Een van mijn specialismen is diabetescoaching.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *